aimagazine
Každé piate nové auto na Slovensku je značky ŠKODA
02. Mar. 2022 | autor: Text a foto: ŠKODA AUTO a.s.
Aj keď rok 2021 opäť výrazne ovplyvnila pretrvávajúca pandémia koronavírusu a nedostatok komponentov, ktoré sa odrazili aj na medziročnom poklese predaja všetkých osobných vozidiel na Slovensku, značka ŠKODA si na trhu upevnila dominantnú pozíciu lídra. Napriek náročným podmienkam dodala zákazníkom 15 359 vozidiel, čím dosiahla trhový podiel 20,3 %. Vlani tak malo každé piate nové predané vozidlo na Slovensku logo značky ŠKODA.


O mimoriadnej obľúbenosti vozidiel značky ŠKODA svedčí aj to, že v TOP 10 najpredávanejších osobných áut je až 5 od mladoboleslavskej automobilky. Najobľúbenejšou voľbou Slovákov medzi novými autami bol model ŠKODA FABIA, darilo sa aj modelu OCTAVIA a tiež SUV modelom značky ŠKODA. Silnejúci záujem bolo počas celého roka cítiť aj pri elektrických a elektrifikovaných modeloch, pričom sa ENYAQ iV stal absolútnym predajným hitom a na Slovensku suverénne porazil konkurenciu.

Vplyvom viacerých negatívnych faktorov, ktoré postihli automobilky na celom svete, sa v roku 2021 situácia výrazne nezlepšila. Medziročne sa predalo na Slovensku o 0,8 % menej áut a ich celkový počet tak dosiahol 75 700 (76 305 vozidiel v roku 2020).
Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko hodnotí výsledky nasledovne: „Napriek výpadkom vo výrobe, ktoré postihli väčšinu značiek na trhu, patrí podiel v roku 2021 na úrovni 20,3 % k druhému najlepšiemu výkonu od roku 2015. Vlani naša spoločnosti dodala zákazníkom celkovo 15 359 vozidiel, čo je úctyhodné číslo na dnešné pomery. Svedčí to o vysokej lojalite našich zákazníkov voči značke ŠKODA a jej vozidlám, za čo sme nesmierne vďační. Jednoznačne sa potvrdilo, že v čase krízy si silné a dôveryhodné značky dokážu svoju pozíciu na trhu udržať.“

Jednoznačné prvenstvo získal opäť model FABIA s počtom 3 662 dodaných modelov tretej generácie. Spolu s novinkou – modelom FABIA štvrtej generácie – je to o ďalších 503 kusov viac. Celkovo tak ŠKODA na Slovensku dodala 4 165 kusov z oboch generácií vozidla. Na druhom mieste je už tradične ŠKODA OCTAVIA s počtom 3 218 dodaných vozidiel, nasledovaná modelom KAMIQ (2 192 ks), SCALA (1 908 ks) a prvú päťku uzatvára model KAROQ (1 688 ks). Silnej obľube sa tešili aj ďalšie modely z portfólia českého výrobcu. Najväčšie SUV z ponuky, model KODIAQ, bol dodaný 1 006 zákazníkom, komfortnú a priestrannú limuzínu SUPERB si kúpilo 979 Slovákov.

O dominancii a mimoriadnej obľúbenosti vozidiel značky ŠKODA na Slovensku svedčí aj fakt, že v TOP 10 najpredávanejších osobných áut je až 5 od mladoboleslavskej automobilky. FABIA je opäť celkovo najpredávanejším modelom v SR za rok 2021, OCTAVIA je tretia, KAMIQ šiesty, SCALA siedma a KAROQ ôsmy. Prakticky je tak až 5 modelov značky ŠKODA v prvej osmičke v predajoch všetkých osobných áut u nás.

Jednotkou aj v segmente firemných zákazníkov
Na Slovenku patrí značke ŠKODA už tradične prvenstvo v predaji firemným zákazníkom. Minulý rok tu ŠKODA získala trhový podiel až 23,3 %. To znamená, že takmer každé štvrté auto predané v tomto segmente bolo značky ŠKODA. Silný záujem fleetových zákazníkov zaznamenala ŠKODA ešte pred nástupom pandémie a podarilo sa jej ho vďaka atraktívnej ponuke nových modelov, pružnému prispôsobeniu sa situácii a proaktívnemu prístupu celej siete autorizovaných partnerov, udržať.
„Teší nás, že sa nám darí zvyšovať priazeň nových zákazníkov s ponukou širokého portfólia moderných a bezpečných modelov podporených vysokou zostatkovou hodnotou a nízkymi prevádzkovými nákladmi, pričom dokážeme uspokojiť individuálne potreby každého firemného zákazníka,“ zhodnotil Jaroslav Hercog, riaditeľ ŠKODA AUTO Slovensko a dodal: „Za úspechom stojí okrem vyváženého modelového portfólia aj vynikajúca práca našich autorizovaných partnerov ŠKODA .“
Rok 2021 bol pre ŠKODA AUTO Slovensko aj v znamení elektromobility. Slovensko sa síce v predajoch elektromobilov stále nemôže porovnávať s krajinami západnej Európy, no vlani zaznamenala značka ŠKODA zvýšený záujem o tieto vozidlá. Plne elektrických modelov dodala ŠKODA celkovo 203, z čoho 187 kusov tvoril model ENYAQ iV a zvyšných 16 kusov elektrické mestské vozidlo CITIGO iV. SUV ENYAQ iV sa zároveň stalo absolútne najpredávanejším elektromobilom na Slovensku.

Rastové plány do roku 2022
Značka ŠKODA na Slovensku už naplno rozbieha svoje rastové plány. „Myslíme si, že rok 2022 by mal byť z pohľadu celkového trhu lepší, ako bol ten minulý. Odhadujeme nárast trhu o približne 10 %, niekde na úroveň 83 až 85 tisíc nových vozidiel, pričom tento odhad vychádza z toho, že by už nemalo dochádzať k zastaveniu výrob tak, ako tomu bolo v uplynulom roku a situácia by sa mala v druhej polovici roka postupne stabilizovať. Našim cieľom je tak rásť spolu s trhom a byť tak jednoznačne prvou voľbou pre privátnych a firemných zákazníkov,“ uzavrel Jaroslav Hercog.
aktuálne vydanie zobraziť archív vydaní
ai magazine 2/2022 vyšiel 10.5.2022
PDF číslo na stiahnutie
ai magazine 3/2022 vyjde 1.7.2022
Uzávierka podkladov 17.6.2022
partneri
kalendár podujatí a výstav
najčítanejšie za 7 dní
LEADER press, s.r.o., vydavateľstvo odborných časopisov, Dolné Rudiny 2956/3, 010 01 Žilina
© LEADER press, s.r.o. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich prevádzkovateľ portálu.
0.0387 s.